Pultrumblauwe blogs

Transporttips

Transport is topsport en hiervoor trainen wij dagelijks. Wij helpen u graag om het maximale uit uw product te halen, waarbij we graag uw visitekaartje zijn. Hoe u kunt besparen op uw transportkosten leest u in onderstaande tips!

Tips om direct mee aan de slag te gaan!

1. Plan de producten tijdig in voor transport
Door de transportplanning de ruimte te geven, worden de af te leveren producten zo slim mogelijk gecombineerd. De goederen kunnen uiteraard binnen 24 uur worden geleverd in Nederland en 48 uur daarbuiten, maar is niet altijd nodig. Dit betekent in de praktijk vaak een voordeel.


2. Denk goed na over verpakking
Tijdens het transport worden de producten meerdere malen opgepakt: bij het laden en bij het lossen of op de plek zetten. Door goed na te denken over de verpakking die geschikt is voor transport, verkleint de kans op beschadigingen tijdens het transport. Minder schade = minder herstelkosten! Daarnaast blijkt in de praktijk dat het op een slimmere manier verpakken soms wel tot de helft van de transportkosten uitspaart; financieel interessant dus. Uiteraard denken we graag met u mee.


3. Zorg voor juiste aflevergegevens
Klinkt logisch, maar in de praktijk blijkt dit vaak een uitdaging wil er nog al eens wat ontbreken. Door juist de goede losadressen, routes en telefoonnummers te verstrekken, kan een chauffeur tijdig contact opnemen met de contactpersoon op het losadres. Ook als een adres nog geen nummer of postcode heeft en zich in-the-middle of-nowhere bevindt. Op het moment dat de vrachtwagen ter plekke is, kan direct worden begonnen met lossen. Dit voorkomt onnodige wachturen en daardoor extra wachtkosten.


4. Regel een vrachtwagen met zelflosser

Tijd is geld, en dat geldt ook voor de inzet van uw medewerkers. Door een vrachtwagen te regelen die zelf kan lossen met een kraan of meeneemheftruck, kan de chauffeur zich prima zelf redden. Hij of zij zal op aanwijzing van uw medewerkers of uw klant de goederen netjes neerzetten volgens afspraak. Geen verstoring in de werkzaamheden van uw eigen personeel of onnodige huurkosten van heftrucks of kranen. In de meeste gevallen kan een vracht heel goed gelost worden met een kooiaap. Vraag naar de mogelijkheden!


5. Betrek de projectmanager transport in het voortraject
Bespaar op logistieke bewegingen bij projecten! Voordat een groot project van start gaat, zoals bijvoorbeeld in de bouw, is het verstandig om alvast een afspraak te plannen met de projectmanager van Pultrum. Hierdoor kunnen vaak al heel wat transportbewegingen richting de bouw worden voorkomen. Slimmer werken en gebruik maken van de kennis over en weer.


6. Laat internationale transporten en documentatie aan de expert over
Er zijn nogal wat bomen in het bos van het internationale transport. Hoe komen die goederen overzee per vrachtwagen, vliegtuig, trein of boot? Welke documenten horen daarbij en moet er wel of niet worden ingeklaard. Welke documenten zijn nodig en hoe weten we zeker dat onze afnemer ergens op de wereld daadwerkelijk zijn goederen krijgt? Vragen waar een expert antwoord op weet. Iemand die hier dagelijks mee werkt kan veel kopzorgen voorkomen en heeft een uitgebreid netwerk van betrouwbare transporteurs. Pultrum International helpt graag.


7. Bespaar door automatisering
Door gebruik te maken van een online portal, kunnen orders direct in het Transport Management Systeem worden ingeschoten. Dit betekent een tijdswinst voor beide partijen en fouten worden voorkomen. Documenten, vrachtbrieven of zelfs foto's van aflevering worden aan de juiste order gekoppeld. Ook facturen zijn eenvoudig in het systeem terug te vinden.


8. Maak gebruik van de tussentijdse opslag
Kleine hoeveelheden in opdracht geven voor transport kan nogal in de papieren lopen. Door de goederen op te slaan in onze opslag kunnen onnodige transportbewegingen worden voorkomen. In onze verwarmde en beveiligde opslag slaan wij goederen op, en regelen de orderpicking per opdracht voor onze klanten. Deze kunnen wij qua transport mooi combineren met andere goederen, waardoor een vrachtwagen in de combinatie een stuk voordeliger wordt. Daarnaast beschikken wij over diverse hub's in heel Nederland. Wij zoeken samen de meest efficiƫnte oplossing.


9. CO2 besparen
Binnen het Klimaatakkoord is ook besloten dat er een CO2-heffing wordt ingevoerd volgens het principe 'de vervuiler betaald'. De verwachting is dat deze vanaf 2023 zal worden ingevoerd. Dat betekent in de praktijk dat een CO2-heffing per transport zal moeten worden doorberekend. Door nu al goed te kijken naar efficiƫnt vervoer en het minimaliseren van de CO2-footprint bent u alvast voorbereid. Wij kunnen voordat uw project start de CO2-uitstoot berekenen en adviseren hoe u deze zo laag mogelijk houdt. De inzet van onze LZV of LNG-truck biedt hier vaak een uitkomst. Wij zijn al jaren bewust bezig met de reductie van CO2 door middel van ons Lean and Green programma. Hierin reduceren wij onder andere het aantal lege kilometers, door slim te combineren.


10. Ieder zijn specialiteit
Tot slot de gouden tip: ieder zijn specialiteit. U weet alle ins en outs van uw product, uw klanten en uw branche. Transport en logistiek is echt ons vak. Dagelijks lossen wij logistieke puzzels op voor onze klanten en hebben een breed scala aan mogelijkheden beschikbaar voor open of gesloten vervoer. Van zwaar transport en/of voorbereiding, ontheffing tot transport en montage. Vraag onze collega's van de planning of verkoop voor een advies op maat en u zult zien dat er vaak meer mogelijk is dan u denkt! Even bellen met 0548-518800 of mail even naar Bernard via bernard@pultrum.com.